01 jul 2013

Verrassende winkelweekenden zorgen voor meer bezoekers

0 Reacties

Centrummanagement Leiden, Cultuurfonds Leiden en Leiden Marketing organiseren sinds begin 2012 de Verrassende Winkelweekenden. In 2012 en 2013 heeft het laatste weekend van de maand in het teken gestaan van een combinatie van winkelen en cultuur, waarbij bezoekers tijdens een bezoek aan de binnenstad werden verrast door onder andere theater, muziek, kunst, fashion en dans. Evaluatie door Centrummanagement Leiden (CML) van de passanten tellingen laat een mooie stijging zien in de bezoekersaantallen van de binnenstad gedurende deze weekenden. Bij het onderzoeken van de passantenaantallen, Keek CML gekeken naar de 10 maanden waarin een Verrassend Winkelweekend is georganiseerd. Hierbij zijn de passantenaantallen van de Verrassend Winkelweekenden vergeleken met de passantenaantallen van de overige zaterdagen en zondagen in die periode.

De zaterdagen van het Verrassend Winkelweekend blijken het goed te doen ten opzichte van de overige zaterdagen. Gemiddeld komen er 7{e8fb2802d1a2a6e518ae55049e8ad9c0b66032b6e1b1e3db584e024d2f3539e2} meer bezoekers naar de stad op een zaterdag tijdens een Verrassend Winkelweekend. De zondagen laten een nog positievere tendens zien. Gemiddeld komen er 45{e8fb2802d1a2a6e518ae55049e8ad9c0b66032b6e1b1e3db584e024d2f3539e2} meer bezoekers naar de stad op een zondag tijdens het Verrassend Winkelweekend. Het staat sinds begin 2012 ondernemers in de binnenstad vrij om elke zondag geopend te zijn.

Bron: gemeente Leiden

[begin]